Spadły zasięgi? Masz problem ze stroną?

Aktualizacje algorytmów Google w drugiej połowie 2023 roku spowodowały, że strony usługowe spadły z pozycji i trudno jest je podbić na wyższe do tej pory. Widzę wiele zapytań klientów, o to, jak to zrobić. Jeśli współpracujesz z dobą agencją lub freelancerem SEO, to nie masz problemu. Tylko nie wszyscy mają budżet 7k miesięcznie na takie usługi. Jeśli jednak pozycjonujesz swoją stronę samodzielnie i szukasz rozwiązań, by przywrócić dobre wyniki fraz kluczowych w swojej witrynie, to poniżej przedstawiam ściągawkę, jak to zrobić.

Co się zepsuło?

Google dokręca śrubę przedsiębiorcom, wykluczając z indeksu strony mające kiepską, czyli mało przydatną treść. Tak, wiem. Wielu „pozycjonerów” twierdzi, że treść nie musi być dobra… tylko po ostatnich aktualizacjach to właśnie te osoby straciły wyniki. Jeśli masz na stronie tzw. „thin content”, to prawdopodobnie ta treść jest główną przyczyną spadków Twojej witryny.

Z danych wynika, że spadają także strony z kiepsko opisaną ofertą i słabym UX. Jak i witryny stawiane przez utalentowanych grafików, ale bez cienia wiedzy o SEO. Zresztą grafik nie zdziała Ci na stronie cudów, jeśli nie jest copywriterem i SEOwcem. Postawi jedynie fajny szablon, dobierze kolory i to wszystko. Oferta sprzedażowa leży, a po wejściu na stronę nie kupują przecież roboty, tylko ludzie.

Mówiąc o SEO w początkowym etapie budowania strony internetowej, na myśli mam brak bazy w postaci architektury fraz kluczowych. Taką architekturę fraz projektuje się na samym początku, uwzględniając ofertę, ilość i nazwy podstron, kategorie, czy blog. 

Plan ten uwzględnia:

  • główne frazy branżowe i niebranżowe,
  • synonimy,
  • częste zapytania odbiorców,
  • frazy powiązane,
  • oraz tzw. long taile, czyli frazy złożone.

To nie wszystko, na co roboty wyszukiwarek zwracają uwagę

Google lubi także dobrze zaprojektowane linkowanie wewnętrzne. Strona traci na wartości, kiedy to linkowanie stworzone jest bez logiki. 

Podam Ci przykład.

Maciek zapłacił za grafikę strony na WordPress. Wizualnie fajnie, ale pod kątem SEO projekt leżał. Grafik zrobił Home i dodał ofertę z tytułem „usługi”. Zero fraz kluczowych.

Witryna miała 4 strony:

  • Start,
  • Usługi
  • Kontakt
  • O nas.

Linkowanie wewnętrzne na stronie to link do podstrony „Usługi” ze strony głównej. To wszystko. 

Strona Maćka nie miała ani architektury fraz kluczowych, ani nie była w żaden sposób zoptymalizowana pod SEO. Strona była widoczna w Google na główną frazę kluczową, a nawet wyświetlała się na mapie. Jednak po zmianach algorytmów wyskoczyła poza TOP 100 wyników wyszukiwania. Dobre pozycje przywróciliśmy po pełnej optymalizacji, projekcie fraz, założeniu bloga. Teraz strona jest w pierwszej trójce.

Widzisz w tej historii siebie?

Masz podobne doświadczenia ze swoją stroną i szukasz rozwiązań? Chcesz przygotować stronę, aby lepiej się pozycjonowała lub zależy Ci na zyskaniu stabilnych pozycji SEO?

Niżej wyjaśniam, jak to zrobić. 

Moje wskazówki są ogólne i pamiętaj, że każda branża, strona powinna mieć własne wytyczne. Natomiast po wprowadzeniu moich wytycznych, powinno drgnąć.

Poniższe zmiany możesz wdrożyć samodzielnie lub mogę to wszystko zaprojektować za Ciebie. 

Poniżej pobierzesz ściągawkę w formie PDF, aby była pod ręką. A teraz podpowiedź, jak zoptymalizować architekturę fraz kluczowych.

  1. Rozpisz w grafie frazy kluczowe dla całej strony.
    1. rozpisz frazy główne,
    2. rozwiń frazy poboczne do głównych,
    3. rozpisz frazy rozszerzone,
    4. rozpisz long taile, przykładowe pytania, etc.
  2. Przypisz frazy od głównej do pobocznych itp. do:
    1. Home,
    2. ofert,
    3. kategorii,
    4. bloga.
  3. Zaznacz linkowanie wewnętrzne.
    1. Kieruj się od dołu, czyli od bloga ku górze — do oferty. 
    2. Linkuj z bloga frazy powiązane z ofertą.
    3. Linkuj z bloga do kategorii.
    4. Linkuj z kategorii do ofert.

Nie zapomnij napisać dobrych ofert, bo roboty indeksujące przeskanują architekturę treści, ale to nie one kupują.

seo maria tanska

Google doceni tak ułożony format witryny, natomiast żeby klient chciał od Ciebie kupić, Twoja oferta powinna być pisana zgodnie z zasadami copywriting direct response.

Pobierz ściągawkę do optymalizacji witryny.

Mam nadzieję, że moja podpowiedź Ci się przyda, a po zaprojektowaniu fraz oraz wdrożeniu ich na stronę, Twoja witryna podniesie się wyżej. Pamiętaj, że na SEO składa się dużo więcej czynników i nie wiem, na jakim etapie jest Twoja strona. Jeśli to, co zrobisz z moją podpowiedzią, nie zadziała, to prawdopodobnie potrzebujesz mocniejszych działań. Może optymalizacji witryny, a może dobrej strategii sprzedażowej, bo masz konkurencyjną ofertę. Jeśli chcesz, możemy o tym pogadać. Umów się na bezpłatną konsultację, a chętnie Ci podpowiem.

Potrzebujesz architektury fraz kluczowych i treści?

Od tej pory masz alternatywę do agencji marketingowych i SEO. Nawiąż współpracę z freelancerem, a zaopiekuje się Twoją stroną, jako najemnik i naprawię komunikację oraz SEO Twojej marki.

Czy ta wiedza jest przydatna?

Kliknij gwiazdki i zagłosuj.

Jakość: 5 / 5. Ilość głosów: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *