Co to są dobrej jakości treści?

Dobrej jakości treść, to nie tylko piękne i dobrze ułożone słowa. Jeśli chodzi o budowanie stron www, dobrej jakości tekst musi spełnić o wiele więcej wytycznych. Zrób krótki test i sprawdź, czy faktycznie masz na stronie dobrej jakości treść.

Content is King — mówili. 👑 

A na obozie na wsi mawialiśmy: The Komar is Wiocha.

I jest wiocha.

Strony spadają. Google wyrzuca je z indeksu.

Wszystko przez cwaniactwo agencji SEO, “copywriterów” i właścicieli stron www.

Teraz wychodzi Ci bokiem tekst za 15 zł / 1000 zzs.

Wychodzi Ci bokiem brak komunikacji marki.
Brak treści sprzedażowych na stronie.
Brak content planu.

Google zmienił zasady, wymuszając dobrej jakości treść na stronie.

Jeśli takiej nie masz, wypadasz z indeksu lub w ogóle się tam nie znajdziesz.
Oznacza to, że Twojej strony nie ma.
Rozumiesz?

Pomimo tego, że ją widzisz.

Mam dla Ciebie jeszcze weselsze wieści

Jeśli Twoja strona już teraz ma problemy z jakością, to po wejściu SGE do Polski prawdopodobnie przepadnie na amen.

SGE to nowe rozwiązanie Google, które dostarczy użytkownikom gotowej odpowiedzi na zadane pytanie. Wyświetli słowa, miejsce, a nawet obraz.

Gratuluję Ci treści za 15 zł za 1000 zzs.

Większość osób potwierdza, że są “dobrej jakości”

No to sprawdź tę jakość:

  1. Zaloguj się do Google Search Console
  2. I zrób tak, jak na obrazku poniżej.

Ile stron wypadło Ci z indeksu? Ile w ogóle się nie zaindeksowało?

jak sprawdzic czy strona jest indeksowana

Czy Twoja agencja SEO wspomniała, że bierze kasę, za pozycjonowanie stron, których nie ma?

W jednym krótkim wpisie nie rozprawię się z tematem poprawnej treści. Zresztą wystarczy zapytać AI, a odpowie bardzo dobrze:

Wartościowe treści to takie, które spełniają określone potrzeby odbiorców i dostarczają im korzyści. Mogą to być informacje, rozrywka, edukacja lub inspiracja.

Oznacza to, że aby pisać wartościowe treści, musisz znać swoją grupę docelową, jej potrzeby i problemy. Dopiero wtedy możesz JAKOŚ planować content i pisać merytorycznie.

Oto kilka cech wartościowych treści:

  • Są rzetelne i wiarygodne: Oparte na faktach i sprawdzonych źródłach.
  • Są przydatne: Rozwiązują problem, odpowiadają na pytania lub dostarczają cennych informacji.
  • Są interesujące: Angażują odbiorców i sprawiają, że chcą czytać dalej.
  • Są unikalne: Wyróżniają się na tle innych treści i oferują coś nowego.
  • Są dobrze napisane: Łatwe do czytania i zrozumienia.

Konkretniej, jak wyżej to się już powiedzieć nie da.

Mam dla Ciebie teraz zadanie. Oceńmy jakość Twoich treści. Zajmie Ci to 3 minuty. Samodzielnie bez płacenia fachmajstrowi ocenisz, jakiej wartości masz tekst.

  1. Otwórz swoją stronę i przeskanuj ją wzrokiem.
  2. Czy Twoje teksty poruszają tematy, o które pytają klienci?
  3. Czy Twoje teksty odpowiadają na ich pytania?
  4. Czy Twoje treści dostarczają tipy i gotowe rozwiązania?
  5. Czy masz tematy skrajnie inne, rozmaite, niż Twoja konkurencja? Czy jedziesz tak samo, jak oni, bo słowo kluczowe, bo brakuje Ci pomysłu na bloga?
  6. Czy Twoje teksty mają elementy sprzedażowe typu copywriting direct response i UX na stronie, przez co angażują odbiorcę i pobudzają do działania?
  7. A czy każda z Twoich podstron (nawet te na blogu) mają wyznaczony cel nadrzędny, cele pośrednie?
  8. Jakim językiem piszesz do swoich odbiorców? Czy zdania są krótkie, mało skomplikowane? Można je czytać jednym tchem?
  9. I ostatnie pytanie: jak wygląda formatowanie na Twojej stronie? Czy piszesz elaboraty treści, czy dzielisz tekst na krótkie akapity tak, aby nadać mu logiki i estetyki? Żeby to się łatwiej czytało i skanowało wzrokiem?

Opuszczę teraz zasłonę milczenia… Niewielu specjalistów od marketingu ma takie teksty na stronie, a co dopiero osoby z innych branż.

Powody są różne i nieistotne. Ważne, aby te teksty zmienić. Jeszcze masz czas, ale masz go coraz mniej. Wybór należy do Ciebie.

Bard (Gemini) mówi więcej o wartościowych treściach

I ja w to wierzę. Nie tylko dlatego, że widzę statystyki pozycji stron, ale i wiem, jak działają treści sprzedażowe na klientów. Taki content nie ma nic wspólnego z tekstami pod SEO. 😉 

Wartościowe treści są ważne dla każdego, kto chce budować silną markę i angażować odbiorców. Pomagają w:

  • Zwiększeniu rozpoznawalności marki
  • Budowaniu zaufania i lojalności wśród klientów
  • Zwiększeniu sprzedaży
  • Wzmocnieniu pozycji firmy na rynku

Do brzegu

Już wiesz, co to są wartościowe treści. Oczywiście nie do końca jesteśmy w stanie powiedzieć, czy dany tekst spodoba się Google. Jednak pisząc teksty na stronę wg. powyższych wytycznych, masz już bazę pod faktycznie dobry content. Żeby sprawdzić jego efektywność, musisz stronę udostępnić i wrzucić w indeks. Jeśli zostanie szybko zeskanowana i zaindeksowana, to prawdopodobnie masz dobre treści na stronie. Jeśli dalej będziesz walczyć z indeksem, to może czas skorzystać z pomocy dobrego copywritera. Dobrego. 😉

Zobacz, ten wpis udostępniłam około 17.00. Po godzinie 18:00 jest już w indeksie. 😉

dobrej jakosci tresc copywriter maria tanska
dobrej jakosci tresc copywriter maria tanska

Pomagam optymalizować strony www, aby teksty spełniały wytyczne Google i były dobrej jakości treścią. Potrzebujesz pomocy? Napisz do mnie.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Imię i nazwisko

Czy ta wiedza jest przydatna?

Kliknij gwiazdki i zagłosuj.

Jakość: 3 / 5. Ilość głosów: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

2 komentarze

  1. Świetny artykuł. Byłem bardzo zadowolony, że trafiłem na to miejsce . Wielu autorom wydaje się, że posiadają rzetelną wiedzę na opisywany temat, ale często tak nie jest. Stąd też moje zaskoczenie. Po prostu świetny artykuł. Będę polecał to miejsce i częściej tu zaglądał, żeby przejrzeć nowe posty.

  2. Dzień dobry,
    Dziękuję za miłe słowa. Polecam się.
    Jeśli macie jakieś pytania, problemy komunikacyjne, to chętnie napiszę nowe treści. Poproszę o info.
    Namaste!
    Maria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *