Zoptymalizuj swoją stronę samodzielnie krok po kroku i zyskaj lepsze pozycje w Google bez najmowania agencji SEO

Zrób samodzielnie SEO w swojej witrynie za darmo lub za niewielki budżet. Zobacz, jak poprawić główne czynniki, przez które 85% stron w internecie ma słabe wyniki pozycjonowania. Po tygodniu od wprowadzonych zmian zobaczysz pierwsze efekty.

Działając w branży SEO, widziałam wiele. Od kosmicznych cen za pozycjonowanie lokalnej firmy, która praktycznie nie ma konkurencji. Po przepalanie budżetu klienta na reklamy, bo przecież kasa nie jest agencji, a efekty muszą być.

Absolutnie w każdym przypadku koszty pozycjonowania zawsze uzależnione są od jakości danej witryny. Co mam na myśli? Chodzi o brak optymalizacji architektury treści strony.

Pozycjoner wykłada więcej i więcej pieniędzy na linki zewnętrzne, na reklamę. Nie podnosi standardów komunikacji strony klienta. Przez to przeklik za działanie jest nie tylko droższy, ale faktyczna widoczność witryny w sieci jest znikoma.

SEO nie możesz działać, bo strona nie ma jakościowych treści, fraz kluczowych. Nie ma linków wewnętrznych, które pokazują wyszukiwarkom, ofertę i jaki ma priorytet.

Jeśli tego nie rozumiesz, to tracisz spory udział ruchu organicznego, pomimo względnie dobrych raportów skuteczności od agencji, z których nic nie wynika. Wydajesz pieniądze i nie masz efektów sprzedażowych poza kolorowymi wykresami.

Jak wygląda najważniejsza część optymalizacji strony internetowej pod SEO?

Optymalizacja strony internetowej to główny element strategii SEO, bez której nie warto zaczynać pracy z tą strategią sprzedażową. 

Optymalizacja obejmuje czynniki, od technicznych elementów kodu strony, przez treści, aż po grafikę i słowa kluczowe. Wszystkie te elementy muszą być zoptymalizowane, aby strona była lepiej widoczna dla robotów wyszukiwarek i bardziej przyjazna dla użytkowników.

Dzięki temu poradnikowi nie tylko dowiesz się, jak wygląda optymalizacja strony, która zadziała na pozycje, ale i sprawdzisz rzetelność agencji SEO.

Bez względu na to, czy chcesz wykonać audyt i optymalizację samodzielnie, czy zlecić to firmie zewnętrznej, poniższa wiedza Ci się przyda.

Audyt SEO

Pierwszym krokiem w optymalizacji strony internetowej jest przeprowadzenie audytu SEO. Audyt SEO to proces analizy, który pokaże Ci, jak Twoja strona jest widziana przez wyszukiwarki internetowe. 

Audyt obejmuje sprawdzenie struktury URL, meta tagów, użyteczności na urządzeniach mobilnych, prędkości ładowania strony i innych czynników, które mogą wpływać na ranking SEO.

Wskazówka: Darmowe narzędzia do audytu SEO:
https://pagespeed.web.dev/
https://neilpatel.com/ubersuggest/
https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/


Powyższe narzędzia pokażą Ci:

  • stan techniczny strony;
  • szybkość ładowania;
  • poprawność wersji mobilnej;
  • dostosowanie do SEO;
  • architekturę nagłówków;
  • ilość treści na stronie;
  • opisy meta.

Na samym obrazie sytuacji skończyć się nie może. Powyższe czynniki są kluczowe, jeśli chodzi o wytyczne Google. Muszą być poprawione.

Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz wdrożyć powyższych zmian, napisz do mnie. Wykonam te działania za Ciebie.

Zróbmy Ci dobre pozycjonowanie marki

Chcesz więcej sprzedawać i szukasz kierunku rozwoju swojej strony internetowej?
Strategia SCC działa na SEO i wytycza kierunek dla komunikacji firmy.
Strona ma lepsze pozycje, klienci sami znajdują w sieci ofertę,
a dzięki dobrym tekstom lepiej sprzedaje.

Napisz wiadomość i przedstaw swoje potrzeby.

Optymalizacja słów kluczowych

Przedsiębiorcy znają swoje słowa branżowe, nie kojarzą jednak, jak to się ma do SEO. Już wyjaśniam.

Każda podstrona Twojej witryny powinna mieć 1 słowo kluczowe. Kiedy tworzę strategię komunikacji dla marki, projektuję od razu nazwy usług. Te usługi mają swoje podstrony i tam umieszczam treści pod dane słowo.

Wskazówka: Narzędzia do wybrania słów kluczowych:
https://search.google.com/

Powyższe narzędzie pokaże Ci:

  • jakich fraz szukają klienci w sieci;
  • na jakie frazy widoczna jest Twoja witryna;
  • jaka fraza pozycjonuje się na jakiej podstronie;
  • GCS jest lepsze niż planer słów kluczowych, bo pokazuje od razu trendy wyszukiwania i ilość. Przeszukując bazę danych, znajdziesz wiele inspiracji na content. Zrozumiesz także intencje użytkowników.

Optymalizacja treści pod SEO

Mając ustalone słowa kluczowe oraz jakości nagłówków z powyższych narzędzi, masz obraz swojej witryny.

Wiesz już, jak wygląda struktura Twoich nagłówków — co jest ważne z punktu wytycznych Google. Wiesz także, jaka ilość contentu jest na każdej podstronie i czy mają one przypisane odpowiednie opisy meta.

Wskazówka: Wtyczka do pisania opisów meta dla WordPress:
https://yoast.com/

Powyższe narzędzie umożliwi Ci:

  • napisanie opisów meta w witrynie;
  • pokaże Ci podstawową optymalizację treści na stronie pod dane słowo kluczowe.

Optymalizacja obrazków

Wtyczka Yoast Seo pokaże Ci także, jak zoptymalizować obrazki pod SEO. Musisz wpisać w atrybucie ALT frazę kluczową.

Wskazówka: Wtyczka pokazująca brakuję opisy meta w obrazkach. Aby edytować obrazek w WordPress, wchodzisz w dany obrazek i wpisujesz frazę w okienku “alternatywny opis obrazka”. Opis ALT jest potrzebny wyszukiwarkom do pokazania treści strony, zanim załadują się obrazy. Warto też używać tych znaczników, ze względu na to, że wielu odbiorców szuka produktów w grafice Google.

Optymalizacja treści pod kątem sprzedaż i UX

Jeśli tekst nie przyciąga uwagi. Jeśli jest chaotyczny. Jeśli strona ma przypadkowo skonstruowane treści, które nie mają elementów sprzedażowych, to prawie na pewno strona ma kiepskie UX.

UX to doświadczenia użytkownika. Nie chodzi już nawet o rozmieszczenie guzików na stronie, ale o wartości produktu. O ciekawe teksty na blogu. O wszystko to, co nie tylko wciąga klienta do czytania, ale i zachęca do zakupu, rozkodowując jego obiekcje.

Wskazówka: Dlaczego warto robić teksty sprzedażowe i UX na stronie? Google mierzy czas spędzony na stronie oraz zaangażowanie odbiorcy. Oznacza to, że im dłużej ktoś czyta Twoje teksty. Im więcej podstron klika, tym bardziej Google doceni Twoją witrynę i uzna, że jest godna promowania. Szczególnie ostatnie zmiany algorytmów pokazują, jak działa dobry content na stronie.

Przykład kiepsko napisanej oferty, która dobrze się pozycjonowała, a po zmianach algorytmu spadła z TOP. Jest to przykład strony, która nie miała optymalizacji tekstów. Poniższe teksty napisane w ofercie to nie tylko marna jakość sprzedażowa treści, ale i żadna dla SEO.

W efekcie po aktualizacji algorytmu Google strona drastycznie spadła w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna obejmuje poprawę kodu źródłowego Twojej strony, co wpływa na wydajność i szybkość ładowania strony. 

Chodzi o to, aby strona była responsywna i szybko się ładowała na każdym urządzeniu. Responsywna oznacza dopasowanie do ekranu telefonu, tabletu itp.

Wskazówka: darmowe narzędzie od Google pokaże Ci, jakich zmian wymaga Twoja strona:

https://pagespeed.web.dev/

Powyższe narzędzie pomoże w:

  • określeniu konkretnych czynników zwalniających stronę;
  • określeniu głównych wskaźników, jakimi kieruje się Google przy ocenie stron www.

Budowanie linków

Budowanie linków to proces zdobywania linków do Twojej strony z innych stron internetowych.

Linki są jednym z głównych czynników, które wyszukiwarki biorą pod uwagę przy rankingu stron, więc budowanie wysokiej jakości linków powinno być kluczowym elementem Twojej strategii optymalizacji.

Wskazówka: Jak budować darmowe linki? Komentuj pod blogami sławnych osób. Wymień się linkiem ze znajomymi. Poproś o udostępnianie Twojego linka znajomych lub o wzmianki na ich stronach.

Wskazówka: Jak budować linki płatne? Skorzystaj z oferty WhitePress lub Orion Media Group. Kupisz tam linki wraz z miejscem na artykuł sponsorowany już od 20 zł netto.

Dlaczego linki są ważne? Linki są dodatkowym źródłem pozyskania klientów. Starsze serwisy, dłużej istniejące w sieci dzielą się swoim contentem, reklamując Twoją ofertę. Klient przychodzi na tę stronę i wchodzi do Ciebie z przekierowania. Tak szybciej trafi na Twoją ofertę, niż miałby przeszukać 100 podstron wyników wyszukiwania.

Dodatkowo Google uważa, że skoro jakaś strona linkuje do Twojej oferty, to znaczy, że oferta warta jest polecenia. I bam!

Monitorowanie i analiza

Pamiętaj, że optymalizacja strony to proces ciągły i wymaga regularnego monitorowania i ulepszania. Po zaimplementowaniu zmian w optymalizacji powinieneś badać szczegółowo statystyki. To pozwoli Ci zrozumieć, co działa, a co nie, i dokonać niezbędnych zmian na stronie.

Wskazówka: darmowe narzędzia od Google do monitorowania wyników strony:
https://analytics.google.com/analytics/web/
https://search.google.com/

Wskazówka: płatne narzędzia po taniości, które polecam:
https://seostation.pl/

Powyższe narzędzia pomogą w:

  • określeniu statystyki wyjściowej strony;
  • określeniu początkowych pozycji fraz kluczowych;
  • widoczności fraz kluczowych;
  • pozyskanym ruchu;
  • dadzą Ci wiedzę o zachowaniach użytkowników na Twojej stronie;
  • pokażą Ci zaangażowanie na każdej podstronie;
  • zbadasz konwersję i skuteczność treści oraz reklamy.

Nie zakręciło Ci się w głowie od wytycznych?

Wiem, że jest przed Tobą trochę pracy, ale to zadziała. Pokaże Ci na statystykach poniżej. 

Zmiany, które wprowadzałam na stronach swoich i dla klientów przyniosły prawie natychmiastowe efekty w postaci: 

  • zwiększenia ruchu organicznego;
  • zwiększenia widoczności strony na więcej słów kluczowych;
  • poprawa treści zachęcał do zakupu więcej osób;
  • dobry content utrzymał większą uwagę i zaangażowanie odbiorców na stronie;
  • nowe frazy branżowe przyciągnęły szerszą grupę odbiorców;
  • szybko wzrost ruchu i stabilne pozycje strony;
  • ujednolicona komunikacja w social mediach;
  • mniejsze wydatki na reklamę.

Czy to wystarczy, aby strona miała dobre pozycje forever?

Chciałabym powiedzieć: TAK. Jednak nie wiem. Każda optymalizacja daje efekty (szybciej lub później). Jednak SEO to proces złożony i zależy od wielu czynników. 

Powyżej dałam Ci pigułkę, jak doprowadzić swoją stronę do podstawowej użyteczności technicznej, aby lepiej się pozycjonowała. To działa u firm z niską konkurencją, a także przy pozycjonowaniu lokalnym. Może nie zadziałać u wszystkich, ale wykonasz te zmiany za darmo lub przy niewielkim budżecie.

SEO wymaga monitorowania i analizy. W zależności od ruchów konkurencji i zmian w wyszukiwarkach Twoje pozycje będą skakały w wynikach. Tu trzeba śledzić zmiany i reagować. Pisać nowe słowa kluczowe. Pisać angażujący i ciekawy content.

Obok strategii SEO koniecznością jest nawet aktywne prowadzenie strategii contentowej wychodzącej do social media. Warto też dodać reklamę płatną. Nie musi być za duży budżet.

To sprawi, że Twoje wskaźniki podniosą się efektywnie. Zobacz na przykładzie mojej świeżo utworzonej strony. W miesiąc zrobiłam całkiem dobre wyniki widoczności i zapytań klientów.

Masz wiedzę. Teraz zabierz się za optymalizację swojej strony

Wiem, że wiedza to nie wszystko. Potrzebne są jeszcze czas na działanie metodą prób i błędów, a także rozumienie analizowanego aspektu. Jeśli nie masz czasu lub jeśli chcesz, aby ktoś wykonał optymalizację strony internetowej dla Ciebie, to jestem do dyspozycji.

Umów się na bezpłatną konsultację 15-minutową. Napisz lub zadzwoń.

Czy ta wiedza jest przydatna?

Kliknij gwiazdki i zagłosuj.

Jakość: 5 / 5. Ilość głosów: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *