Zdobywanie klientów przez internet: Rola treści w procesie sprzedaży — cz. 1

Zaczęłam pisać artykuł na temat budowania wizerunku w sieci i jak to wpływa na zdobywanie klientów. Szybko się okazało, że treści jest dużo — nie mam serca zajmować Ci więcej, niż 3 minuty. Zacznijmy zatem od części 1, która skupia się na temacie budowania bloga.

Artykuł wskazuje na ogromną rolę treści w procesie zdobywania klientów przez internet. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji, w świecie online, treść jest bowiem kluczowym elementem. Czy to w komunikacji marki na stronie HOME, czy w różnych strategiach marketingowych. Poniższy tekst cyklu artykułów przedstawia, jak treści wpływają na decyzje zakupowe klientów oraz jak można je optymalizować dla zwiększenia sprzedaży. Chcę Ci pokazać, że dobre treści to must have marki nastawionej na sukces. Inaczej giniesz w informacyjnym szumie.

Po co Ci budowanie komunikacji marki w internecie?

Zdobywanie klientów w środowisku online jest jednym z najważniejszych wyzwań współczesnych przedsiębiorstw. W tym kontekście treść marketingowa odgrywa znaczącą rolę, jako że jest ona jednym z najważniejszych narzędzi komunikacji z potencjalnymi klientami. Poniżej przedstawiam analizę różnych typów treści. Ich rolę w procesie sprzedaży. Przede wszystkim chcę zwrócić uwagę na znaczenie dobrej jakości tekstów i celowego doboru treści w kontekście zdobywania nowych klientów z Twojej grupy docelowej.

Content plan na bloga copywriting na bloga

Rodzaje treści i ich znaczenie — po co Ci one na stronie?

Przedsiębiorcy dzielą się na 2 grupy: osoby, które znają się na swojej robocie i osoby, które mają dość dzielenia czasu na obowiązki służbowe i budowanie marketingu firmy.

Jeśli jesteś w 1 grupie osób, to za chwilę dowiesz się, jakie rodzaje treści możesz umieszczać na stronie służbowej. Jeśli jesteś w 2 grupie osób, to będzie to dla Ciebie przydatne podsumowanie.

Blogi i artykuły

Blogi i pisane w obrębie bloga artykuły są znakomitym sposobem na zbudowanie autorytetu marki w danej dziedzinie. Blog oferuje możliwość przedstawienia wiedzy eksperckiej, co wpływa na zaufanie i wiarygodność marki.

Content plan na bloga copywriting na bloga

Jak blog wpływa na budowanie zaufania i wiarygodności marki? Blogi są narzędziem, które wykorzystasz do uzyskania poniższych efektów:

  1. Budowania autorytetu w branży.

Publikowanie wartościowych, rzetelnych i merytorycznych artykułów na blogu firmowym zwiększa postrzeganie marki jako eksperta w danej dziedzinie. To zaś wpływa na budowanie zaufania. Klienci są bardziej skłonni zaufać marce, która posiada bogatą wiedzę i doświadczenie.


Nie wiesz, o czym pisać na blogu? Zamów content plan na kilka tygodni do przodu. Zobacz szczegóły:

  1. Dialogu z klientem.

Blog umożliwia tworzenie przestrzeni do dialogu z klientem. Możliwość komentowania, zadawania pytań czy też dzielenia się opiniami pozwala na nawiązanie relacji i zwiększa poziom zaangażowania grupy odbiorców.

Content plan na bloga copywriting na bloga
  1. Większa transparentność i uczciwość Twojej firmy.

Publikowanie postów na różne tematy, w tym na przykład o procesie produkcji, wykorzystywanych technologiach czy też podejściu do zrównoważonego rozwoju, zwiększa transparentność firmy. 

  1. Konsekwencja i spójność.

Regularność publikacji oraz spójność komunikatów to dodatkowe elementy, które wpływają na postrzeganie marki jako wiarygodnej. Klienci cenią stabilność i przewidywalność, a te cechy można osiągnąć przez odpowiednio zaplanowaną i konsekwentnie prowadzoną strategię blogową.

  1. Zdobywanie dobrych opinii i budowanie pozytywnych doświadczeń odbiorców.

Prowadzenie na blogu gościnnych postów, recenzji i opinii od klientów wpływa na poziom zaufania. Z jednej strony jest to forma społecznej weryfikacji, a z drugiej umożliwia  prezentację różnorodnych punktów widzenia, co dodatkowo zwiększa wiarygodność Twojej marki.

Content plan na bloga copywriting na bloga
  1. Edukacja i dostarczanie wartości.

Dostarczanie przez blog wartościowej treści pomaga rozwiązywać konkretne problemy Twoich klientów, przez co automatycznie budujesz pozytywny wizerunek marki. Kiedy klienci otrzymują coś wartościowego za darmo, są bardziej skłonni Ci zaufać i wybrać Ciebie w momencie podejmowania decyzji zakupowej.

  1. Łatwe SEO i organiczne zasięgi.

Osoby, które mnie znają wiedzą, że zgłębiam tajniki SEO. Prowadzę pozycjonowanie mikro firm za niski budżet. Wykorzystuję do tego bloga. Ty też możesz. Odpowiednio dopasowany content plan, dobrze zaprojektowana architektura treści nie ujdzie uwadze przeglądarek. 

Dlaczego? Bo Google przetwarza prawie 100 tys. zapytań na sekundę, a wśród tych osób są Twoi potencjalni klienci. Robisz dla nich treści, na pewno Cię znajdą. Zrealizujesz powyższe założenia, zbudujesz zaufanie i nawiążesz kontakt.


Zobacz wpis, dlaczego warto pisać dla ludzi, a nie dla wyszukiwarek:

Czy warto prowadzić bloga?

Blog jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi w procesie budowania zaufania i wiarygodności marki — przez co pozyskania klientów. Dzięki odpowiedniej strategii, regularności, transparentności i dostarczaniu wartości, blog staje się nie tylko platformą informacyjną, ale i narzędziem do nawiązywania relacji z klientem. Co więcej, blog wpływa korzystnie na budowanie zasięgów i SEO strony, przez co jest jednym z najbardziej opłacalnych narzędzi w marketingu firmy.

Prowadząc dobrze zaprojektowanego bloga, masz ponad 20% większą szansę na zmianę odbiorcy w klienta. Co wolisz? 20% większą sprzedaż, czy taką, jak masz teraz? No właśnie. Dlatego łap pomysły i zaprojektuj swojego bloga.


Firmy, które prowadzą bloga, mają aż 12 razy więcej szans, na pozyskanie klienta, niż firmy bez content marketingu.


A jeśli nie wiesz jak, to z chęcią Ci pomogę. Napisz do mnie, a stworzymy dla Ciebie indywidualny content plan, który porwie Twoich odbiorców i zwiększy sprzedaż.

Pisz bloga i zarabiaj o 20% więcej niż teraz

Jeśli skończyły Ci się pomysły lub nie wiesz, o czym pisać na blogu, zamów content plan na bloga na kilka tygodni. Rób swoje i sprzedawaj, a ja napiszę Ci tematy do promocji Twojej firmy na blogu i w social mediach.

Zamów content plan.

Czy ta wiedza jest przydatna?

Kliknij gwiazdki i zagłosuj.

Jakość: 5 / 5. Ilość głosów: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *