O kliencie
MSMotor to serwis motocyklowy oraz salon motorów używanych na południu Warszawy. MSMotor posiada stronę — wizytówkę postawioną na CMS WordPress. Celem strony jest pozyskanie klientów na serwis motocyklowy oraz do sprzedaży motocykli. Strona nie była wcześniej pozycjonowana. Nie była zoptymalizowana pod SEO, ani pod kątem sprzedażowym.
Cele
Klientowi zależało na wyższych pozycjach branżowych fraz kluczowych. Klient chciał pozyskać więcej zleceń i rozpowszechnić swój serwis motocyklowy, jak i sprzedaż motocykli używanych. Klient nie wiedział, jak pozycjonuje się jego serwis i na jakie frazy. Żadna firma marketingowa nie obsługiwała jego strony. Klient miał zapotrzebowanie na 3 branżowe frazy. Klient wahał się, na co przeznaczyć budżet: social media, Google Ads, czy SEO.
Po przeanalizowaniu sytuacji klienta zaproponowałam, że działania SEO będą faktycznie dobrym kierunkiem, gdyż strona ma największy ruch z sieci wyszukiwania. Nie mniej pozyskiwanie klientów z social media ma tu swój potencjał, przy czym MSMotor nie był aktywny od około roku w socialach i te działania powinien wznowić.
Problemy
Wizytówka strony została zaprojektowana pięknie, ale nie zaprojektowano architektury strony. Strona miała kiepskie UX oraz nie posiadała podstawowych sekcji sprzedażowych, typu CTA i formularze kontaktowe. Jeszcze przed zawarciem umowy wykonałam audyt widoczności strony. W analizie danych wykazałam główne braki optymalizacji, które należało w pierwszej kolejności poprawić:
- Strona miała słabą widoczność na branżowe frazy kluczowe, przez co oferta nie wyświetlała się w wyszukiwarkach klientom zainteresowanym usługami serwisu.
- Strona traciła potencjalny ruch i nie zyskiwała leadów przez brak widoczności na poboczne frazy branżowe oraz brak contentu w obrębie witryny.
- Strona miała błędy optymalizacyjne:
- brak słów kluczowych i fraz branżowych w obrębie witryny;
- brak nagłówków Hx w obrębie podstron i strony głównej;
- brak linków z frazami kluczowymi w nazwach podstron i linków;
- brak opisów atrybutów alt, title grafik dołączonych do podstron;
- źle skonfigurowana wizytówka w mapach Google, przez co strona nie wyświetlała się w mapach;
- mało treści na stronie i podstronach;
- brak bloga, dzięki któremu robimy optymalizację pod SEO;
- brak linkowania wewnętrznego;
- brak linków zewnętrznych.
Czynności
- optymalizacja serwisu pod branżowe frazy kluczowe;
- zwiększenie puli branżowych fraz kluczowych wokół witryny;
- dostosowanie formularzy na stronie pod kątem ścieżki klienta i użyteczności (mapa, formularz do wysyłki zapytania itp.);
- rozbudowanie treści usług;
- zwiększenie widoczności serwisu w mapach Google;
- opracowanie strategii widoczności w innych kanałach komunikacji;
- wytyczne co do dalszego postępowania ze stroną, by miała rosnące i stabilne pozycje.
Proces
- Wstępny audyt strony pod kątem SEO (kondycji technicznej strony oraz treści i linkowania).
- Wytyczne dotyczące stanu technicznego strony i propozycja potrzebnych zmian.
- Wytyczne dotyczące UX strony i propozycja potrzebnych zmian.
- Opracowanie branżowych fraz kluczowych + pobocznych.
- Opracowanie content planu na wpisy blogowe.
- Uporządkowanie i wprowadzenie fraz na stronę.
- Dodanie opisów meta i nagłówków.
- Budowa bloga i linkowania wewnętrznego strony.
- „Wpuszczenie nowych podstron do indeksu”.
- Pozyskanie linków zewnętrznych.
- Rozbudowanie wizytówki branżowej w Google.
- Wytyczne dotyczące działań i komunikacji w social mediach.
Wyniki
Strona zarankowała już w 1 miesiącu działań. Główne frazy, o które zawalczyliśmy weszły spoza TOP 100 do TOP 10. Po ostatniej aktualizacji Google straciły nieco na stabilności. Obecnie frazy są stabilne. Pojawiają się w TOP 1-3 w Mapach Google. Serwis ma większą widoczność, więcej wejść i generuje więcej zapytań klientów. Poza 3 wytypowanymi przez klienta frazami zaproponowałam dobudowanie większej ilości słów kluczowych, co wzmocniło główne frazy.
Twoja strona też może mieć lepsze SEO
Chcesz więcej sprzedawać i szukasz kierunku rozwoju swojej strony internetowej?
Strategia SCC działa na SEO i wytycza kierunek dla komunikacji firmy.
Strona ma lepsze pozycje, klienci sami znajdują w sieci ofertę,
a dzięki dobrym tekstom lepiej sprzedaje.
Napisz wiadomość i przedstaw swoje potrzeby.