Producent bielizny nocnej

Pozycjonowanie lokalne firmy motocyklowej

O marce

Sklep z ekskluzywną bielizną nocną dla kobiet i mężczyzn. Producent piżam polskich. Strona nie była optymalizowana i nie prowadziła jej żadna agencja SEO, ani marketingowa.

Cele

Zgłosiła się klientka, która szuka drogi rozwoju dla marki piżam damskich. W ostatnim czasie witryna spadła i traciła potencjał ze względu na słabą widoczność. Klientka jest producentem i prowadzi sklep internetowy. Klientka szukała drogi rozwoju dla strony i zastanawiała się, którą ścieżkę rozwoju kanału sprzedażowego wybrać. Klientka zna się na swojej pracy, widzi statystyki oraz zapytania, szukała jednak wąskiego gardła, przez które uciekają klienci. Klientka podała kilka fraz branżowych, na które chciałaby, aby jej strona pojawiała się w wyszukiwarce.

Problemy

Mała widoczność strony na główne frazy branżowe. Brak treści zoptymalizowanych pod SEO w obrębie sklepu e-commerce. Brak budowy architektury treści.

  • Strona miała słabą widoczność na branżowe frazy kluczowe, przez co oferta nie wyświetlała się w wyszukiwarkach klientom zainteresowanym usługami serwisu.
  • Strona traciła potencjalny ruch i nie zyskiwała leadów przez brak widoczności na poboczne frazy branżowe oraz brak contentu w obrębie witryny.
  • Strona miała błędy optymalizacyjne:
    • brak słów kluczowych i fraz branżowych w obrębie witryny;
    • brak opisów kategorii w sklepie;
    • brak nagłówków Hx w obrębie podstron i strony głównej;
    • brak linków z frazami kluczowymi w nazwach podstron i linków;
    • brak opisów atrybutów alt, title grafik dołączonych do podstron;
    • źle skonfigurowana wizytówka w mapach Google, przez co strona nie wyświetlała się w mapach;
    • mało treści na stronie i podstronach;
    • brak bloga, dzięki któremu robimy optymalizację pod SEO;
    • brak linkowania wewnętrznego;
    • brak nowych linków zewnętrznych.

Po przeanalizowaniu sytuacji klientki zaproponowałam, że sklep powinien postawić na unikatową komunikację i wartości marki. Lunaby potrzebuje stworzenia strategii komunikacji i wysunięcia wartości oferty na pierwszy plan. Strategia SEO będzie tutaj strategią pomocniczą, gdyż sklep ma największy ruch z social media i to tam powinien działać najbardziej aktywnie. Działania SEO powinny być strategią drugorzędną.

Ze względu na potrzeby klientka otrzymała wytyczne co do strategii sprzedaży i promocji swoich produktów. Wykonaliśmy optymalizację treści na stronie pod kątem SEO, a klientka działa dalej na wytycznych. Wszystkie działania przyniosły bardzo dobry wynik pozycjonowania strony.

Czynności

  • optymalizacja serwisu pod branżowe frazy kluczowe;
  • zwiększenie puli branżowych fraz kluczowych wokół witryny;
  • szkolenie pisania unikatowych opisów produktów pod kątem SEO, jak i sprzedażowym;
  • zwiększenie widoczności serwisu w mapach Google (mapy w ogóle nie pokazywał strony);
  • opracowanie strategii widoczności w innych kanałach komunikacji;
  • wytyczne co do dalszego postępowania ze stroną, by miała rosnące i stabilne pozycje.

Proces

  • Wstępny audyt strony pod kątem SEO (kondycji technicznej strony oraz treści i linkowania).
  • Wytyczne dotyczące stanu technicznego strony i propozycja potrzebnych zmian.
  • Wytyczne dotyczące UX strony i propozycja potrzebnych zmian.
  • Opracowanie branżowych fraz kluczowych + pobocznych.
  • Opracowanie content planu na wpisy blogowe.
  • Uporządkowanie i wprowadzenie fraz na stronę.
  • Optymalizacja strony i treści, opisów kategorii i linkowania.
  • Wdrożenie opinii Google na stronę, mające na celu przeskoczenie negatywnych opinii dostępnych na blogach na temat Lunaby.
  • Zmiany optymalizacyjne i UX na stronie HOME sklepu.
  • Budowa bloga i linkowania wewnętrznego strony.
  • „Wpuszczenie nowych podstron do indeksu”.
  • Pozyskanie linków zewnętrznych.
  • Rozbudowanie wizytówki branżowej w Google oraz poprawa widoczności na mapach Google.
  • Wytyczne dotyczące działań i komunikacji w social mediach.
  • Raport końcowy.

Wyniki

Duża konkurencyjność i trudność pozycjonowania fraz przekładają się na intensyfikację działań wokół witryny. Zaproponowałam dalszą rozbudowę bloga i postawienie na unikatowe treści, zawierające tzw. „szerokie pozycjonowanie”, aby witryna zarankowała na więcej fraz branżowych i około branżowych.

Frazy po 2 miesiącach wskoczyły na całkiem dobre pozycje spoza TOP 100. Strona pojawiła się także w mapach Google. Frazy są stabilne.

Twoja strona też może mieć lepsze SEO

Chcesz więcej sprzedawać i szukasz kierunku rozwoju swojej strony internetowej?
Strategia SCC działa na SEO i wytycza kierunek dla komunikacji firmy.
Strona ma lepsze pozycje, klienci sami znajdują w sieci ofertę,
a dzięki dobrym tekstom lepiej sprzedaje.
Napisz wiadomość i przedstaw swoje potrzeby.