Po co Ci profesjonalny copywriter? Strona internetowa firmy jest pierwszym miejscem, z którym potencjalny klient ma styczność. Jakość treści na tej stronie przesądza o tym, czy użytkownik Ci zaufa, zapozna się z ofertą firmy. Czy też opuści stronę w ciągu pierwszych 5 sekund. Dane pokazują, że średni współczynnik konwersji stron internetowych wynosi zaledwie 2,35%, a 70% odwiedzających opuszcza stronę w ciągu pierwszych 30 sekund. Co sprawia, że profesjonalny copywriting jest nie tylko pożądany, ale wręcz niezbędny w każdej strategii marketingowej online firmy.
Znaczenie profesjonalnego copywritingu w strategii marketingowej firmy
Większość firm szuka profesjonalnego copywritera na portalach copywriterskich i poprzez grupy FB. Nie badałam intencji, ale z doświadczenia wiem, że dla tych firm liczy się stawka.
Stawki copywritingu wahają się na rynku od 5 zł do 100 zł za 1k. zzs. Tymczasem (niestety, zachęcam do testowania) tylko 1 na 20 copywriterów potrafi faktycznie stworzyć ciekawy i dobry tekst. Jeśli chodzi o copywriting sprzedażowy i treści na strony internetowe firm (poza blogiem), trafisz może 1 osobę na 100.
Chęć oszczędności na tanim pracowniku, który wytworzy niskiej jakości treści, zawsze przypłacisz brakiem klientów. Nie tylko.
Po aktualizacjach algorytmów Google, Twoja strona może w ogóle wypaść z indeksu i nikt nie znajdzie Twojej oferty. To są fakty.
Rola profesjonalnego copywritera
Copywriter nie jest pisarzem. Profesjonalny copywriter jest przede wszystkim strategiem, który łączy psychologię sprzedaży z głębokim zrozumieniem celów biznesowych klienta. Profesjonalny copywriter potrafi przekształcić zwykłe treści w przekonujący komunikat, który nie tylko informuje, ale i przekonuje do podjęcia działania na stronie. Tak więc copy uczestniczy w budowaniu marki i buduje zaangażowanie klientów.
Moi klienci zawsze są mile zaskoczeni. Dostają szczegółowy brief do wypełnienia. W briefie pytania dotyczące klientów: co lubią, kim są, jakie mają nawyki, charakter, cele, marzenia etc. Jest tam dużo więcej pytań.
Proces budowania treści na strony wymaga zebrania wielu danych. Od okoliczności styku z marką, po problemy klientów w dążeniu do zakupu oferty. Nie da się inaczej, a jeśli chcesz oszczędzić, to GPT napisze Ci lepsze treści za free, niż pierwszy lepszy copywriter.
Zresztą sztuczna inteligencja korzysta z bazy, którą zbudowały te osoby. AI pisząc swoje treści, bazuje na wsadzie popełnionym przez copywriterów. Odtwarza te same sformułowania, ale też błędy logiczne i językowe.
Niska jakość treści obecna w internecie wynika także z faktu, że przez całe lata agencje SEO zasypywały strony swoich klientów niskiej jakości treścią (thin content) do pozycjonowania. Niestety AI bazuje teraz w dużej mierze na tym… a treści te są traktowane przez filtry Google jako spam.
Wybierz zatem, co wolisz. Niskiej jakości treść, która ani nie sprzeda, ani nie pozycjonuje strony i naraża witrynę Twojej firmy na bany. Czy dobrze zaplanowane teksty pisane przez profesjonalnego copywritera, który zadba nie tylko o aspekt słowny przekazu, ale i o psychologię sprzedaży na Twojej stronie? Po co?
Bo statystyki i badania mówią, żebyś to zrobił
❌ Strony z kiepską treścią mają średnio o 50% niższą konwersję niż strony z treścią napisaną przez speca copywiringu. To pokazuje, jak duży wpływ ma jakość copywritingu na efektywność biznesową online.
❌ Badania wykazały, że 80% użytkowników opuszcza stronę internetową, jeśli pierwsze zdania ich nie przekonają. To podkreśla wagę angażujących i przekonujących wstępów w treściach webowych.
Jest więcej korzyści z zatrudnienia dobrego copywritera
Inwestycja w treści od profesjonalnego copywritera przynosi korzyści, które są mierzalne nie tylko poprzez bezpośredni wzrost konwersji, ale także przez długoterminowe budowanie zaufania i lojalności klientów.
🔥 Kolejne badania pokazują, że treści skoncentrowane na korzyściach dla klienta zwiększają konwersję o nawet 200%. To dowodzi, że dobrze napisane treści są inwestycją, która się zwraca, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży i zysków. 🔥
I to w dalszym ciągu nie wszystkie profity współpracy z profesjonalnym copywriterem.
Potrzebujesz profesjonalnego copywritera dla swojej firmy?
Teksty na strony internetowe dla firm i do marketingu – usługi profesjonalnego copywritingu sprzedażowego.
Jak dobry copywriter wpływa na SEO?
Współczesne SEO to nie tylko słowa kluczowe i linki. To przede wszystkim treść, która odpowiada na pytania i potrzeby użytkowników. Profesjonalny copywriter zna się na optymalizacji treści nie tylko pod kątem robotów wyszukiwarek, ale przede wszystkim pod kątem ludzi — czytelników.
Na myśli mam, chociażby podstawę, wytyczne Google: EEAT. Na tapetę wjeżdża powoli SGE — będzie się działo! Ale to nie wszystko, bo wytyczne to jedno, pobieżna znajomość SEO, jaką przejawia znakomita większość tzw. copywriterów to drugie.
Dowody skuteczności profesjonalnego copywritingu
Nie wierzysz, że treści mogą mieć tak duży wpływ na wyniki Twojej strony internetowej? Spójrz na kilka statystyk i wyników badań:
🔥 Średni współczynnik konwersji stron internetowych wynosi zaledwie 2,35%. To oznacza, że większość odwiedzających Twoją stronę opuszcza ją, nie podejmując żadnej akcji.
🔥 70% odwiedzających stronę internetową opuszcza ją w ciągu pierwszych 30 sekund. To pokazuje, jak ważne są pierwsze wrażenia.
🔥 Strony z kiepską treścią mają średnio o 50% niższą konwersję niż strony z dobrze napisaną treścią. Dobrze napisane treści przyciągają i zatrzymują użytkowników.
🔥 Treści sprzedażowe, które są skoncentrowane na korzyściach dla klienta, mogą zwiększyć konwersję o 200%. Klienci chcą wiedzieć, co zyskają, korzystając z Twoich usług lub produktów.
🔥 80% użytkowników opuszcza stronę internetową po przeczytaniu zaledwie kilku pierwszych zdań. Dlatego tak ważne jest, aby pierwsze akapity były szczególnie angażujące.
Jakie kompetencje ma SEO copywriter?
Kiedy rekrutujesz na grupach copywriterów pod pisanie treści SEO, większość z nich mówi, że zna się na optymalizacji. Niestety z tej większości 80% nie ma o SEO zielonego pojęcia.
Dysponują wiedzą w zakresie przesycenia tekstu frazami kluczowymi. Jeśli taki kopyrajter był przeciągnięty w agencji, to wiedzy ma trochę więcej.
Dla kontrastu opiszę moje umiejętności:
🔥 Optymalizuję strony www i robię SEO dla siebie oraz klientów od 2009 roku. Jestem więc praktykiem z doświadczeniem na żywym organizmie. Obecne zmiany algorytmów w ogóle wyczesały dotychczasowe działania z treścią. Stare dobrze znane wszystkim techniki straciły na swojej mocy.
🔥 Mam za sobą kursy, szkolenia i ciągle się dokształcam. Aktywnie pracuję w SEO. Oznacza to, że aktualizuję swoją wiedzę. Wchodzę w dyskusje na grupach SEO. Rozwiązuję problemy, doszukuję się zagadnień. Szkoliłam się u najlepszych pozycjonerów w Polsce: Marta Gryszko — Lexy, Papa SEO. Stalkuję wręcz Zgreda — Pawła Gontarka i jestem rozkochana w rozmowach sprzedażowych z jego udziałem.
🔥 Samodzielnie wyprowadziłam kilka witryn z czarnej d*py SEO.
🔥 Pozyskuje klientów na pozycjonowanie i ich prowadzę.
Pracując z takim copywriterem od SEO, możesz podejrzewać, że zrobi Ci robotę. Powinno Ci na tym zależeć przez zmiany, jakie zadziały się w komunikacji internetowej w ostatnim roku. Przez zmiany, jakie za chwilę wejdą do Polski. Na myśli mam SGE, wyszukiwanie głosowe.
Znaczenie jakości treści w SEO — chcesz być widzialny w sieci?
Google stale aktualizuje algorytmy, aby premiować strony oferujące wartościową, dobrze napisaną treść. Jeśli Twoimi treściami opiekuje się profesjonalny copywriter, to patrzy w przyszłość i wie, co teraz trzeba zrobić, aby Twoja strona nie zniknęła klientom z oczu.
Google SPAM update Ci niestraszny
Strony z wysokiej jakości treściami częściej pojawiają się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Zanim zatrudnisz profesjonalnego copywritera, zapytaj go, z jakich narzędzi korzysta i na jakiej podstawie dopasuje Ci treści. Standardem jest, że klienci oddają w ręce copywriterów technikalia dotyczące treści, a później jest płacz. OUT z indeksu.
Mniejszy współczynnik odrzuceń
Strony z angażującą treścią utrzymują użytkowników dłużej, co wpływa na zmniejszenie współczynnika odrzuceń. To z kolei pozytywnie wpływa na SEO. Jak to sprawdzić? Zaloguj się do Google Analytics i masz na tacy.
SEO wymiata
Dobry copywriter wie, jak efektywnie wykorzystać nagłówki i meta tagi, by nie tylko przyciągały uwagę użytkowników, ale również wspierały SEO. Czasem poprawa opisów meta wystarczy, aby strona miała lepsze pozycje.
Tekst jest naturalny — jak ten
Dobry copy nie boi się słów. Stosuje LSI (Latent Semantic Indexing) keywords. Do tworzenia treści używa synonimów i związanych tematycznie słów kluczowych. To szalenie pomaga w lepszym zrozumieniu treści przez wyszukiwarki.
Profesjonalny copywriter poprowadzi Twoją stronę tak, aby to Twoje linki pokazywały się odbiorcom przy wyszukiwaniu głosowym. Pomyśl jeszcze, co zastanie odbiorca, jak już wejdzie na Twoją stronę.
Copywriting na stronę główną – Twoja wizytówka w sieci i stragan mocy sprzedażowej
Co Ci z dobrego SEO i świetnych reklam, jeśli po wejściu na stronę klient rozkłada ręce i ją zamyka? Dzieje się tak najczęściej (ponad 80% firm online) przez generyczne treści na stronach głównych firm i kiepsko rozpisane oferty. Na myśli mam brak copywritingu sprzedażowego.
Pierwsze wrażenie jest kluczowe. Na kliencie możesz je zrobić WYŁĄCZNIE RAZ. Strona główna to wizytówka Twojej firmy w internecie. Masz około 5 sekund, aby zrobić to wrażenie. Albo zostają i mówią: WOW! To coś dla mnie. Albo wychodzą, posyłając Cię do diabła. Zapamiętaj to zdanie.
Profesjonalne treści na stronie głównej firmy decydują o tym, czy użytkownik zostanie, czy szybko opuści witrynę. To znaczy, że albo zostanie, zaufa i kupi. Albo chce o Tobie zapomnieć i nie sprzedajesz. Ten drugi scenariusz ma miejsce najczęściej. Później chodzisz i szukasz sposobu, jak więcej sprzedać, zamiast działać u źródła problemu.
Skorzystaj z wiedzy copywritera i UX writera
Pobierz bezpłatny poradnik o budowaniu komunikacji marki w internecie i popraw teksty wizerunkowe na stronie swojej firmy.
Statystyki dotyczące sprzedaży vs strona główna
Na stronach internetowych firm z dobrą strategią sprzedażową nie ma przypadków. Każdy składnik strony, podstrony, nazwy podstron, kategorii i ofert mają swój cel. Dlaczego? Bo poważna firma bierze pod uwagę dane i statystyki.
Czas na przyciągnięcie uwagi
Jak wspomniałam, 70% odwiedzających opuszcza stronę w ciągu pierwszych 30 sekund. Właściwie skonstruowane treści wydłużają ten czas.
Konwersja
Jak pokazują badania, strony z wysokiej jakości treścią osiągają o 50% wyższe wskaźniki konwersji w porównaniu do tych z kiepską jakością treści.
Co konkretnie przykuwa uwagę i zatrzymuje klienta na stronie?
Elementy skutecznej strony głównej, która hypnotajzin’ 🔥
Na pewno kojarzysz ohydki na stronach typu “czy dzisiaj jest niedziela handlowa”. Są też inne.
❌ Zespół wykwalifikowanych specjalistów.
❌ Klient nasz pan.
❌ Szybko, tanio i skutecznie.
❌ Liderzy rynku.
❌ Firma z pasją.
Wiesz, dlaczego te propozycje rujnują Ci sprzedaż? Bo są niewidoczne dla klientów. Są nic nieznaczącym strzępieniem ryja, bo trzeba było coś napisać na stronie…
Jeśli chcesz, aby Twoi klienci po wejściu na stronę Twojej firmy nie myśleli tak o Tobie, to łap wskazówki, jak ogarnąć dobre treści sprzedażowe.
- Stosuj wyraźne i przekonujące nagłówki.
- Pisz o problemach klienta, jego pragnieniach, rozwiązaniach, jakie mu dajesz.
- Używaj prostego naturalnego języka.
- Pokazuj siebie.
- Używaj wezwania do działania (CTA).
Profesjonalny copywriting jako klucz do konwersji – na co zwrócić uwagę?
Konwersja, czyli przekształcanie zwykłego odwiedzającego stronę www w klienta, jest ostatecznym celem większości działań marketingowych. Treść, którą oferuje Twoja strona, odgrywa tu kluczową rolę.
Jak treść wpływa na konwersję?
Wyżej było o SEO oraz dane. Teraz konkrety. Czyli chleb powszedni profesjonalnego copywritera.
Większe zaangażowanie
Copywriter sprawia, że treść rezonuje z potrzebami i oczekiwaniami odwiedzających. Jak już wiesz, zwiększa to ich zaangażowanie. Użytkownicy, którzy identyfikują się z treścią na stronie, są bardziej skłonni do interakcji z marką.
Budowanie zaufania
Profesjonalnie napisane treści pomagają budować zaufanie do marki. Precyzja, autentyczność i wartość merytoryczna treści, trafiają w sedno. To sprawia, że Twoja marka trafia odbiorcy „w oko”. Sorry, ale takie są realia. Wyróżnij się, albo zgiń. Zwłaszcza przy obłożeniu konkurencji. Co wolisz?
Wiesz, ja to już duża jestem i unikam przekonywania na siłę
Bo są dwa rodzaje klientów. Tacy, co dostarczysz im wszelkich dowodów i chcą… zobaczyć teksty. Chcą udowodnienia. Chcą kalkulacji… a rozmowy z nimi trwają tygodnie.
Są też tacy przedsiębiorcy, którzy rozumieją czarno na białym. I z takimi ludźmi pracuję. Bo moje teksty są skuteczne i wiem, co robię. Podobnie, jak Ty. Dlatego ja daję propozycję, Ty współpracujesz i dziergamy.
Jeśli po przeczytaniu treści tego wpisu dalej nie łączysz kropek, po co zatrudnić profesjonalnego copywritera, to nie pisz do mnie.
Praca bez zaufania nie ma efektów. A ja chcę efektów dla moich klientów. Jeśli i Ty ich chcesz, to wypełnij poniższy formularz i spodziewaj się szybkiej odpowiedzi.
Namaste 🔥
Maria